Jak efektivně uchopit online marketing v začínající nebo menší firmě tak, abyste začali prodávat?

Obrat z internetových prodejů přesáhl minulý rok jenom v České republice rekordních 115 000 000 000 Kč.

Svět podnikání se díky internetu nenávratně změnil. Začít podnikat, otevřít si e-shop, rozjet svůj projekt či rozšířit stávající podnikání nebylo nikdy snazší. A to jak díky možné rychlosti založení podnikání, tak díky relativně nízkým pořizovacím a provozním nákladům.
Internetový marketing se stal důležitým pilířem i pro podnikatele, jejichž byznys neměl s internetem dříve nic společného.

Na druhou stranu, trh je velmi saturovaný a v odvětvích, kde se dají vydělat zajímavější peníze, je obrovská konkurence.
Efektivní online marketing se tak stává rozhodujícím faktorem úspěchu nebo neúspěchu jakéhokoliv podnikání.

Většině podnikatelů však nepřináší požadovaný efekt a inzerce je pro ně často ztrátová činnost, což dává obrovskou výhodu nám, kteří ho využijeme k navýšení prodejů, místo toho, abychom vyhazovali peníze.

 

V čem tedy dělá většina inzerentů zásadní chybu?

Částečně je to způsobeno tím, že postupují podle rad agentur a kopírují strategie velkých a úspěšných korporací. Jenomže když jde o marketing a jednotlivé strategie, tak na velikosti záleží.
Zde mám pro vás 5 tipů, kterých když se budete držet, dramaticky vzroste vaše šance na zvýšení návratnosti z reklamních kampaní.

 

Kdo jsou vaši lidé? Definujte si jasně cílovou skupinu, která vám přináší nejlepší výsledky.

Cílení dává online marketingu úplně nový rozměr, ale abyste věděli, jak správně zacílit reklamní sdělení, musíte nejdříve vědět, kdo tito uživatelé jsou? Nemluvím zde pouze o demografických ukazatelích, jako jsou: věk, pohlaví, místo bydliště atp.
Abyste dokázali s cílovým publikem efektivně komunikovat, potřebujete znát i další vlastnosti, jejich obavy, starosti, touhy, aspirace.
Položte si následující otázky:
Kdo jsou lidé, kterým vaše služba nebo produkt přinese nejlepší výsledky?
Jací lidé budou maximálně těžit z toho, co nabízíte?
Nezapomeňte si vytvořit profil vašeho klíčového klienta.

 

Kde jsou vaši lidé?

Když víte přesně, kdo je ve vašem klíčovém publiku, zjistěte si, kde se tito lidé na internetu shromažďují.
Na jaké chodí stránky? Kde tráví čas na internetu? V jakých jsou skupinách?
Inzerujete potom vaši reklamu pouze na místech, kde je největší koncentrace vašich klíčových lidí.

 

Neinzerujte o sobě.

Často se setkávám s chybou, že firmy inzerují o tom, jak jsou úžasné, jak jsou na trhu dlouho, jaké vyznávají hodnoty a jaké mají skvělé produkty. Je důležité uvědomit si, že každý člověk myslí pouze sám na sebe.
Nikoho tedy nezajímá, jak je vaše nebo moje firma úžasná.
Zajímá je, jak jim pomůžeme dosáhnout požadovaného výsledku nebo benefitu.
Inzerujte tedy o tom, jak jim pomůžete, vaše reklama musí být o vašich klientech a benefitech pro ně.

 

Každá investovaná koruna musí přivést zpět měřitelný výsledek.

Na internetu máte výhodu, že se dá všechno změřit.
Tak to změřte! Data vám totiž řeknou vše, co potřebujete vědět, a ukážou vám, kde narážíte na problém a co se dá vylepšit.
Vaším cílem nemusí být ihned prodávat. U některých typů produktů potřebujete nejdřív získat důvěru klienta. I to se však dá díky sledovacím kódům jednoduše měřit. Konverzí nemusí být tedy vždy prodej, může jí být získání odběratele, člena, zkonzumování určitého obsahu na blogu.

 

Začněte s prodejními kanály, kde máte největší šanci získání návratnosti.

Než se začnete pouštět do komplexních a brandových strategií, využijte za začátku reklamní kanály, u kterých předpokládáte největší pravděpodobnost dosažení požadované návratnosti investice.
To mohou být například vyhledávací sítě Sklik nebo Google Ads, u těch lidé často hledají konkrétní řešení jejich problému. Máte zde tak vysokou šanci na konverzi návštěvníků z těchto kanálů.
Více o propastných rozdílech mezi výkonnostním a tzv. korporátním marketingem si můžete přečíst v tomto článku.